„Od Pitagorasa do sztucznej inteligencji”
Jak brzmi Twierdzenie Pitagorasa i do czego mi to potrzebne? Wzór na prędkość?, 3m/s ile to km/h? Czy mi się to w ogóle przyda w życiu? Jak policzyć obwód koła? Tego chyba nie muszę wiedzieć….
Chyba każdy będąc uczniem zadaje sobie te same pytania. Uczniowie naszego gimnazjum przekonali się, że ta wiedza jest niezbędna w wielu dziedzinach życia. Dziesięciu gimnazjalistów wzięło udział w warsztatach „Od Pitagorasa do sztucznej inteligencji”, na których poznali tajniki programowania robotów w powiązaniu z matematyką. Jest to kolejny projekt w ramach Fundacji Promocji Nauki i Kreatywności, w którym uczestniczą nasi uczniowie!
Chyba dla każdego młodego człowieka słowo „ROBOT” wywołuje zainteresowanie, ciekawość, a nawet chęć stworzenia czegoś własnego. Nasi uczniowie, budując roboty z klocków LEGO MINDSTORMS EV3, przekonali się, że można się świetnie bawić i każdy może podjąć się takiego zadania. Jednak, aby roboty naszych uczniów „ożyły” potrzebna była wiedza matematyczna i troszkę sprytu, aby zdalnie sterować swoim robotem. Z jaką prędkością idzie robot? Co musi zrobić, gdy napotka przeszkodę? Jaką drogę pokona robot w ciągu 3s? A jak wyznaczyć mu kąt obrotu, gdy chcemy żeby zmienił tor jazdy? Okazuje się jednak, że bez matematyki nie jesteśmy w stanie wiele zrobić. Na warsztatach uczniowie musieli wykorzystać swoją wiedzę z matematyki, fizyki i informatyki, aby ich roboty zaczęły się poruszać. Gimnazjaliści świetnie się bawili, podczas tworzenia swoich robotów, więc możemy stwierdzić, że nauka może być przyjemna i na pewno nie jest nudna. Efekty pracy możecie zobaczyć na zdjęciach.